Tuesday, February 3, 2009

Karamah di Gaza..


Ada beberapa orang ikhwah kita di Malaysia telah sempat mengadakan ziarah di Gaza. Mereka membawa pulang berita² dan peristiwa² tentang perihal masyarakat di sana. Ana rasa kita semua telah tahu apa itu Karamah??

Karamah ini adalah satu keajaiban yang Allah berikan kepada mereka yang terpilih di kalangan orang yang soleh. Terdapat beberapa karamah yang berlaku tatkala Gaza diganyang tentera Zionis Laktullah.

1. Ada seorang Komander Hamas mengarahkan supaya tenteranya tidak melepaskan roket. Namun terdapat roket telah dilepaskan di mana roket itu yang tidak diketahui dari mana ia dilancarkan sedangkan bilangan roket milik tentera Hamas masih belum digunakan.

2. Seorang tentera Yahudi buta matanya apabila terdapat seorang lelaki berbaju putih melemparkan pasir ke arahnya.

Majoriti penduduk di Gaza sentiasa menyebut kalimah " الحمد لله " . Ana beri satu gambaran tentang pertuturan mereka.

" setakat ni semua anak perempuan ana syahid termasuk isteri ana.. Alhamdulillah "

" Ana punya tulang belakang dan tulang punggung terpisah.. Alhamdulillah "
Daripada percakapan mereka, kita dapat kesan bahawa mereka ini bukan calang² orang. Mereka telah dididik dengan kesusahan dan ditarbiyah dengan Islam yang syumul. Tahap kehamilan dan kelahiran di sana juga sangat tinggi. Dengan ini, lebih ramai lagi mujahid yang akan lahir. Allah maha berkuasa ke atas segala sesuatu.

Ana mengajak kita semua bersama-sama memboikot produk² Israel dan sekutunya. Sumbangkan apa sahaja yang kita mampu sama ada dari segi harta, masa dan tenaga. Kita mestilah berusaha bersungguh-sungguh. Bukan ala kadar je. Tapi " على قدر " iaitu atas kemampuan kita. Akhir sekali, ingatlah bahawa " والعاقبة للمتقين " Kemenangan itu milik orang bertaqwa. Wallahu 'alam..

0 comments: