Saturday, September 19, 2009

PSR '09

Alhamdulillah, dapat juga update blog akhirnya.. Maaf kerana di Kelantan, ana susah nak update.. Pada 17 Ogos hingga 10 September lepas telah berlangsungnya Program Semarak Ramadhan (PSR '09) di Kolej Jaiputra, PCB, Kelantan..

Dan ana sendiri dilantik menjadi Ketua Unit Media untuk program itu.. Bagi ana PSR ini sangat menarik dan bagus kerana banyak aktiviti yang dijalankan.. Antara aktiviti utama PSR ini ialah Ihsan Ramadhan (bersamamu versi Jaiputra). Kami menyampaikan sumbangan berbentuk keperluan harian kepada fakir miskin di sekitar Kolej kami.


sumbangan ihsan dihantar ke rumah orang miskin

Terdapat juga aktiviti untuk para pelajar Kolej seperti pertandingan2, 3T ( tazkirah tengah tarawih), iftar dan qiam perdana dan banyak lagi.. Ana sendiri telah menyertai banyak pertandingan di samping menyiapkan 2 buah video untuk PSR. Antara pertandingan yang ana sertai ialah PDJ ( Pelapis Daie Jaiputra) , Kuiz, Khat, Kosa Kata, Regu dan Hafazan. Bersempena dengan PSR kali ini, tertubuhnya Kumpulan Nasyid Jaiputra.. Bagi siswa, kami telah membuat dua persembahan pada hari penutup. Pentomen dan Nasyid..


semasa pertandingan PDJ

Memang penat sangat apabila kita terpaksa menyiapkan video sampaikan hampir setiap malam ana tidur lewat.. kadang2 termimpi-mimpi video tu ataupun idea datang tak henti-henti.. Tapi ana rasa puas bila orang kagum tengok video tu.. ( ana rasa orang kagum kot.. ) Akhirnya bila PSR kali ini tamat, ana rasa lega.. gembira dan bangga pun ada.. Sebab ana berjaya membolot 7 trofi kali ini. First time dalam hidup ana.. tapi masa amik hadiah tu, ada rasa takut jugak kerana mungkin ada orang yang benci tgk ana menang... mungkin ada orang dengki.. So,time amik hadiah tu ana istighfar bebanyak..



Sedar tak sedar, itu lah program terakhir ana ikut di Kolej Jaiputra.. Entah bila lagi ana dapat merasai program sebegitu rupa. Wallahu 'alam.
bergambar dengan selepas majlis penutup


barisan AJK PSR '09

0 comments: